© 2023 by SPORTSFISKERNE.

Dag 1 på Bornholm

April 5, 2018

Vi startet dagen rolig da det ble en tung dag i går med mye kjøring, uhell og venting. Vi sto opp ca 09.00 og startet dagen med en god frokost og rigging av utstyr. Første økt med fiske startet på Hasle som ligger ca 10 minutter fra hytta. Været var bra, 8-10 grader og 5-6 s/m vind fra sørvest. Vi fisket et godt strekke før Kjetil fikk på sin første fisk.

Etter økta på Hasle reiste vi videre nedover til Levka. Vær og vindretningen i dag gjorde at vi fokuserte på vestkysten. Også her fisket vi aktivt og effektivt igjennom hele strekket. Vi treff på en tysker som sa han hadde fått 6-7 fisker rett før vi kom. Dette gjorde at vi fikk litt ekstra tro på at vi også skulle lure fisk her!

Når man fisker på Bornholm må man alltid være forberedt på at det fort kan ende med et bad. I dag var det min tur! Jeg fisket igjennom bukta i Levka før jeg fisket meg videre mot Klympen. Her fikk jeg på min første ørret for turen. Planen var å rygge sakte opp mot stranda for å lettere lande fisken i håven. Før jeg kom opp på stranda rygget jeg inn i en stein, noe som førte til at jeg falt bakover uten muligheter for å ta meg for. Selvfølgelig holdt jeg stanga opp og heldigvis berget jeg fisken. Den var ikke så stor som man drømmer om når man er her, men stor nok til at den var godkjent som min første fisk denne turen. Håven forsvant da jeg gikk under og borte ble den..... (er det noen som finner en mc clean håv er den min....)  1 stk håv mindre, men 1 stk fiskeopplevelse rikere!

Ingen av fiskene vi fikk i dag var spesielt store, men vi har kommet godt i gang, Begge ble satt pent tilbake i håp om at vi skal kunne lande større eksemplarer.

Vi avsluttet dagen utenfor Halse i en fantastisk solnedgang!

I morgen styrker vi troppen vår, kameramann og fisker Tore kommer med fly for å fiske sammen med oss noen dager fremover.

Ny oppdatering i morgen kveld til samme tid.

Ønsker alle fiskere på øya lykke til!